Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Miasta i Gminy w Kłodawie

Kolorowy pasek

8. Dotacje na usuwanie azbestu

 

Informacja w sprawie Dotacji na usuwanie azbestu.

Burmistrz Kłodawy informuje, iż od dnia 1 czerwca 2017 roku do 31 sierpnia 2017 roku przeprowadzony zostanie nabór wniosków o sfinansowanie usuwania wyrobów zawierających azbest.

Wnioski należy składać w sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy w Kłodawie

-I piętro, pokój nr 10.

Do korzystania ze środków finansowych przeznaczonych na realizację zadania uprawnione są: osoby fizyczne (w zakresie niezwiązanym z prowadzoną przez nie działalnością gospodarczą w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz.1829 ze zmianami ), gminy oraz jednostki organizacyjne gmin i powiatu, wspólnoty mieszkaniowe, użytkownicy rodzinnych ogródków działkowych zrzeszeni w stowarzyszeniach ogrodowych, osoby prawne.

Wnioskodawca winien być ujęty w rejestrze podmiotów posiadających azbest z terenu Gminy Kłodawa oraz w Wojewódzkiej Bazie Wyrobów i Odpadów Zawierających Azbest - WBDA, z zamieszczonej na stronie www.bazaazbestowa.gov.pl.

Wnioskodawcy muszą posiadać tytuł prawny do nieruchomości, na której zlokalizowany jest wyrób z azbestem.

W przypadku złożenia wniosku przez posiadacza niebędącego właścicielem nieruchomości, posiadacz ten winien uzyskać zgodę właściciela. W przypadku, gdy nieruchomość stanowi współwłasność, wymagana jest zgoda wszystkich właścicieli.

W przypadku nieruchomości, których posiadanie przysługuje więcej niż jednej osobie konieczne jest podpisanie wniosku jak i spełnienie innych wymogów przewidzianych
w regulaminie przez wszystkie te osoby lub załączenie stosownego pełnomocnictwa.

Usługa usuwania azbestu dla rolników - jeżeli dotyczy usuwania z budynku związanego z produkcją rolną - stanowi pomoc de minimis w rolnictwie - należy dodatkowo do wniosku dołączyć informacje zgodnie z Załącznikiem 4 i 5.

Udzielenie pomocy de minimis nastąpi na podstawie pisemnej umowy zawartej między Powiatem Kolskim a Wnioskodawcą.

W zależności od charakteru wykonywanych robót, związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest, do wniosku o dofinansowanie wymagane jest dołączenie potwierdzenia zgłoszenia lub uzyskania pozwolenia na budowę od Starosty Kolskiego.

Jednocześnie informuje się, iż środki na pomoc w zakresie usuwania wyrobów zawierających azbest są ograniczone - decyduje kolejność wpływających wniosków.

Wzór wniosku należy pobrać w Urzędzie Miasta i Gminy w Kłodawie w Punkcie Obsługi Klienta lub w pokoju nr 23.

Osoba do kontaktu: Piotr Chojnacki tel. 63 27 30 622, wew. 120, pokój nr 23

/-/ Burmistrz Kłodawy


 

Załączniki

informacja o składaniu wniosków (13.1kB) Zapisz dokument  
Regulamin finansowania 2017 (29.3kB) Zapisz dokument  
Załącznik nr 1 - wniosek dla osób fizycznych pop (18.7kB) Zapisz dokument  
Załącznik nr 2 - wniosek dla pozostałych wnioskodawców pop (19kB) Zapisz dokument  
Załącznik nr 4 - Oświadczenie o pomocy de minimis w rolnictwie 2016 (19.8kB) Zapisz dokument  
Załącznik nr 5 - Formularz informacji 2016 (9.8kB) Zapisz dokument  

Metadane

Źródło informacji:Łukasz Prętkiewicz
Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Łukasz Prętkiewicz
Data wprowadzenia:2017-05-12 15:03:57
Opublikował:Łukasz Prętkiewicz
Data publikacji:2017-05-12 15:25:17
Ostatnia zmiana:2017-05-12 15:25:33
Ilość wyświetleń:356

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij