Uchwała Nr 32 /07
Rady Miejskiej w Kłodawie
z dnia 05 lutego 2007 roku
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Kłodawa na rok 2007.
Na podstawie art.18 ust.2 pkt 4, pkt 9 lit.d, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r.
o samorządzie gminnym /Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; zmiany: Dz. U. z 2002 r. Nr 23,
poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, Dz. U.
z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, Dz. U. z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz.
1203, Nr 167, poz. 1759, Dz. U. 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, Dz. U z 2006 r.
Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337/ oraz art. 165, art. 166, 174 ust.3, 182, 184,188 ust.2
ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych / Dz. U z 2005 roku Nr 249,
poz. 2104, zmiany: Nr 169, poz. 1420, Dz. U. z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708 ,
Nr 170, poz. 1217 i 1218, Nr 187, poz. 1381 i Nr 249, poz. 1832/ oraz art. 406 ustawy z dnia
27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska / Dz. U. z 2006 r. Nr 129, poz. 902, Nr 170,
poz. 1217/, Rada Miejska w Kłodawie uchwala, co następuje:
§ 1.
1. Ustala się dochody budżetu na rok 2007 w wysokości 22 755 552 złotych,
zgodnie z załącznikiem Nr 1.
2. Ustala się wydatki budżetu na rok 2007 w wysokości 27 178 176 złotych,
zgodnie z załącznikiem nr 2.
3. Deficyt stanowi kwotę 4 422 624 złotych, który zostanie sfinansowany przychodami z tytułu
pożyczek lub kredytów.
§ 2
1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych
zadań zleconych ustawami w wysokości 4 625 300 złotych.
2. Dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań zleconych jednostkom samorządu
terytorialnego w 2007 r. określa załącznik nr 3.
§ 3
1. Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych
w kwocie 120 000 złotych.
2. Ustala się wydatki na :
a) realizację zadań określonych programie profilaktyki i rozwiązywania problemów
alkoholowych w wysokości 112 000 złotych .
b) zwalczanie narkomanii w wysokości 8 000 złotych.
§ 4
Wykaz wydatków inwestycyjnych i majątkowych realizowanych w 2007r określa załącznik nr 4.
§ 5
Wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi z wyodrębnieniem wydatków
na finansowanie poszczególnych programów w latach 2007-2009 i wydatki na zadania
wynikające z kontraktów wojewódzkich, zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 6
Przychody i rozchody określa załącznik nr 6.
§ 7
Określa się plany przychodów i wydatków zakładów budżetowych i kwot dotacji
przedmiotowych i celowych wg załącznika nr 7.
§ 8
Zestawienie przychodów i wydatków dochodów własnych w jednostkach budżetowych Gminy
Kłodawa w 2007 roku określa załącznik nr 8
§ 9
Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej na 2007 rok zgodnie z załącznikiem nr 9.
§ 10
Zestawienie dotacji budżetu dla instytucji kultury w 2007 roku określa załącznik nr 10.
§ 11
Dotacje podmiotowe z budżetu dla niepublicznych jednostek systemu oświaty określa
załącznik nr 11.
§ 12
Dotacje celowe z budżetu na finansowanie zadań własnych do realizacji przez podmioty
nie należące do sektora finansów publicznych określa załącznik nr 12.
§ 13
Dotacje celowe z budżetu na pomoc finansową udzielaną między jednostkami samorządu
terytorialnego na dofinansowanie zadań inwestycyjnych w 2007 roku określa załącznik Nr 13.
§ 14
Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz emitowanych
papierów wartościowych w kwocie 5 799 187 złotych, z tego na:
1) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu 150 000 zł;
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu 4 422 624 zł;
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów
wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów 1 226 563 zł.
§ 15
Upoważnia się Burmistrza do zaciągania zobowiązań:
1) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne,
określonych w załączniku nr 5;
2) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna do zapewnienia
ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym.
§ 16
Upoważnia się Burmistrza do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego
deficytu przejściowego budżetu do wysokości 150 000zł;
2) dokonywania zmian w budżecie polegających na przeniesieniach w planie wydatków
między paragrafami i rozdziałami w ramach działu, w tym do tworzenia nowych
rozdziałów i paragrafów w ramach środków zaplanowanych w dziale;
3) dokonywania przeniesień wydatków z finansowania inwestycji na wydatki bieżące
i z wydatków bieżących na finansowanie inwestycji w danym dziale.
§ 17
Ustala się sumę 100 000zł, do której Burmistrz może samodzielnie zaciągnąć zobowiązania.
§ 18
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Kłodawy.
§ 19
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2007 roku
i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.
Przewodnicząca Rady
/-/ Jadwiga Jaroniewska