Burmistrz Kłodawy
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
SEKRETARZ GMINY KŁODAWA
w Urzędzie Miasta i Gminy w Kłodawie
I. WYMAGANIA NIEZBĘDNE
-
obywatelstwo polskie,
-
pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
-
kwalifikacje zawodowe wymagane do wykonywania pracy na stanowisku sekretarza,
-
niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
-
stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku Sekretarza Gminy,
-
wykształcenie wyższe,
-
co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2024 poz. 1135 ze zm.), w tym co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w tych jednostkach lub co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy
o pracownikach samorządowych, oraz co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w innych jednostkach sektora finansów publicznych, -
brak przynależności do partii politycznych,
-
uregulowany stosunek do służby wojskowej,
-
nieposzlakowana opinia.
II. WYMAGANIA KWALIFIKACYJNE
-
wykształcenie wyższe (studia wyższe w rozumieniu ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2024 r. poz. 1571 ze zm.) o odpowiednim kierunku umożliwiającym wykonywanie zadań na stanowisku (m.in. prawo, ekonomia, administracja, nauki społeczne),
-
znajomość regulacji prawnych z zakresu funkcjonowania administracji samorządowej,
-
znajomość regulacji prawnych z zakresu postępowania administracyjnego,
-
znajomość regulacji prawnych z zakresu kontroli zarządczej,
-
znajomość regulacji prawnych z zakresu prawa pracy,
-
znajomość regulacji prawnych z zakresu ochrony danych osobowych, ustawy o dostępie do informacji publicznej i innych ustaw związanych z funkcjonowaniem administracji samorządowej.
III. WYMAGANA WIEDZA SPECJALISTYCZNA
-
znajomość ustawy o samorządzie gminnym z dnia 8 marca 1990 r. (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1465 ze zm.),
-
znajomość ustawy o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008 r. (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz.1135),
-
znajomość ustawy - Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r. (t.j. Dz. U. z dnia 2024 r, poz. 572 ze zm.),
-
znajomość ustawy o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009 r. (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1530 ze zm.),
-
znajomość ustawy Kodeks pracy z dnia 26 czerwca 1974 r. (tj. Dz.U. z 2025 r. poz. 277 ze zm.).
IV. WYMAGANIA DODATKOWE
-
ukończone studia wyższe lub podyplomowe z zakresu prawa administracyjnego, zarządzania w sektorze publicznym,
-
prawo jady kat. B,
-
umiejętność obsługi komputera (MS Office).
V. PREDYSPOZYCJE
-
zdolności komunikacyjne i organizacyjne, wysoka kultura osobista,
-
umiejętność pracy na samodzielnym stanowisku oraz pracy w zespole,
-
umiejętność pracy pod presją czasu odporność na stres,
-
sumienność, kreatywność, odpowiedzialność, zdolności analityczne,
-
zdolność organizacji i umiejętność zarządzania organizacją.
VI. ZAKRES ZADAŃ WYKONYWANYCH NA STANOWISKU
-
prowadzenie spraw Gminy w zakresie ustalonym przez Burmistrza,
-
zapewnianie warunków organizacyjnych funkcjonowania Urzędu,
-
opracowywanie projektu Regulaminu Organizacyjnego Urzędu oraz jego zmian,
-
nadzór nad prawidłową techniką prawodawczą organów Gminy,
-
nadzór nad prawidłową procedurą załatwiania skarg i wniosków dotyczących pracy Urzędu,
-
proponowanie zmian organizacyjnych Urzędu i nadzór nad prawidłowością ich wdrażania,
-
opracowywanie projektu Statutu Gminy oraz jego zmian,
-
nadzór nad przygotowywaniem projektów uchwał Rady,
-
nadzór nad przygotowywaniem projektów zarządzeń Burmistrza,
-
sporządzanie sprawozdań z działalności międzysesyjnej Burmistrza oraz z wykonania uchwał Rady,
-
kontrolowanie wykonywania obowiązków przez pracowników Urzędu,
-
opracowywanie zakresów czynności na stanowiskach pracy,
-
organizowanie pracy w Urzędzie oraz nadzorowanie spraw związanych z doskonaleniem kadr,
-
współpraca ze stanowiskiem ds. samorządu gminnego w zakresie przygotowania materiałów pod obrady sesji Rady,
-
prowadzenie ewidencji wystąpień pokontrolnych Najwyższej Izby Kontroli, Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego, Regionalnej Izby Obrachunkowej i innych organów kontroli oraz udzielonych odpowiedzi na wystąpienia pokontrolne,
-
przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy,
-
organizowanie i przeprowadzanie bieżących kontroli wewnętrznych w Urzędzie i jednostkach organizacyjnych Gminy w ramach kontroli zarządczej,
-
przygotowywanie dla potrzeb Rady Miejskiej i jej organów informacji, raportów i sprawozdań,
-
rozpatrywanie interpelacji i wniosków radnych,
-
sporządzanie informacji, sprawozdań, projektów uchwał Rady, projektów zarządzeń Burmistrza dotyczących prowadzonych spraw na zajmowanym stanowisku,
-
Bieżąca współpraca z jednostkami organizacyjnymi,
-
Wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Burmistrza.
VII. WARUNKI PRACY
-
warunki pracy na w/w stanowisku są zgodne z przepisami oraz zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy; miejsce pracy wewnątrz budynku; wykonywanie obowiązków związanych z obsługą komputera, sporządzaniem, przenoszeniem, porządkowaniem, dostarczaniem, wysyłaniem dokumentów; praca w systemie jednozmianowym w pomieszczeniu przy oświetleniu sztucznym i naturalnym w pozycji siedzącej; pracownik użytkuje sprzęt biurowy w szczególności: komputer, drukarkę, kserokopiarkę, faks, telefon; możliwe narażenie na stres, obciążenie mięśniowo - szkieletowe, w szczególności statyczne mięśni,
-
miejsce pracy znajduje się w budynku Urzędu Miasta i Gminy w Kłodawie, na pierwszym pietrze. Przy wejściu do budynku oraz wewnątrz budynku znajdują się schody, budynek nie jest wyposażony w windę,
-
praca wymaga kontaktu z komórkami organizacyjnymi Urzędu, ma charakter biurowy,
-
praca w pełnym wymiarze czasu pracy z wykorzystaniem sprzętu komputerowego.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze był niższy niż 6 %.
VIII. DOKUMENTY APLIKACYJNE
-
wypełniony i podpisany kwestionariusz osobowy (do pobrania na stronie internetowej www.bip.klodawa.wlkp.pl lub w Urzędzie Miasta i Gminy w Kłodawie, ul. Dąbska 17, pokój nr 5),
-
list motywacyjny,
-
życiorys - curriculum vitae,
-
kserokopie dokumentów potwierdzających przebieg zatrudnienia,
-
kserokopie i odpisy dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie,
-
kserokopie i odpisy dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje zawodowe,
-
oświadczenie kandydata dotyczące posiadania pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych (do pobrania na stronie internetowej www.bip.klodawa.wlkp.pl lub w Urzędzie Miasta i Gminy w Kłodawie, ul. Dąbska 17, pokój nr 5),
-
oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwa lub przestępstwa skarbowe popełnione umyślnie (do pobrania na stronie internetowej www.bip.klodawa.wlkp.pl lub w Urzędzie Miasta i Gminy w Kłodawie, ul. Dąbska 17, pokój nr 5),
-
oświadczenie kandydata o posiadaniu nieposzlakowanej opinii (do pobrania na stronie internetowej www.bip.klodawa.wlkp.pl lub w Urzędzie Miasta i Gminy w Kłodawie, ul. Dąbska 17, pokój nr 5),
-
podpisana klauzula o ochronie danych osobowych (do pobrania na stronie internetowej www.bip.klodawa.wlkp.pl lub w Urzędzie Miasta i Gminy w Kłodawie, ul. Dąbska 17, pokój nr 5) potwierdzająca zapoznanie się kandydata z przepisami o ochronie danych osobowych w myśl ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781 ze zm.) i wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych kandydata w celu realizacji procesu naboru na wolne stanowisko urzędnicze. zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U . z 2024 r . poz. 1135 ze zm.),
-
oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku ,(do pobrania na stronie internetowej www.bip.klodawa.wlkp.pl lub w Urzędzie Miasta i Gminy w Kłodawie, ul. Dąbska 17,
-
kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art.13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, jest obowiązany do złożenia kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
IX. DOKUMENTY DODATKOWE
-
kserokopie zaświadczeń ukończonych kursów, szkoleń,
-
posiadane referencje, opinie, certyfikaty,
-
inne dokumenty potwierdzające umiejętności i osiągnięcia zawodowe, a także stanowiące podstawę do korzystania ze szczególnych uprawnień w zakresie stosunku pracy i inne
X. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT
Wymagane dokumenty należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze SEKRETARZ GMINY KŁODAWA”, osobiście w Urzędzie Miasta
i Gminy w Kłodawie ul. Dąbska 17, pokój nr 10 - sekretariat, I piętro w godzinach pracy Urzędu, lub pocztą na adres Urzędu w terminie do dnia 14 lipca 2025 r., do godz. 15.00.
(w przypadku przesłania aplikacji pocztą liczy się data wpływu do Urzędu Miasta i Gminy
w Kłodawie). Dokumenty przesłane drogą elektroniczną oraz dokumenty, które wpłyną do Urzędu niekompletne lub po określonym wyżej terminie, nie będą rozpatrywane.
XI. INFORMACJE DODATKOWE
-
Rekrutacje prowadzi Komisja Rekrutacyjna powołana przez Burmistrza Kłodawy,
-
Postępowanie kwalifikacyjne polegało będzie na:
-
analizie dokumentów przeprowadzonej przez Komisję,
-
poinformowaniu telefonicznym kandydatów, którzy spełnili wymogi formalne o miejscu i terminie rozmowy kwalifikacyjnej,
-
rozmowie kwalifikacyjnej z kandydatami z zakresu informacji zawartych w dokumentach aplikacyjnych, posiadanej wiedzy na temat samorządu gminnego oraz posiadanej wiedzy z zakresu zadań określonych w pkt III.
-
sporządzeniu protokołu z naboru i podaniu wyników naboru do publicznej wiadomości.
Wyniki postępowania kwalifikacyjnego zostaną ogłoszone zostanie ogłoszona w BIP Urzędu www.bip.klodawa.wlkp.pl oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta i Gminy w Kłodawie do dnia 18.07.2025 r.
Kłodawa, dnia 01 lipca 2025 r.
Burmistrz Kłodawy
Piotr Michalak