Umorzenia, odroczenia podatkowe, rozkładanie spłaty należnego podatku.
Zgdonie z art. 67a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z dnia 14 stycznia 2005r. Nr 8 poz. 60 ze zm.), organ podatkowy może:
- odroczyć termin płatności podatku lub rozłożyć zapłatę podatku na raty,
- odroczyć lub rozłożyć na raty zapłatę zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę,
- umorzyć w całości lub w części zaległości podatkowe, odsetki za zwłokę.
Ulgi te udzielane są na wniosek podatnika w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym. Przedmiotowe wnioski należy złożyć w pokoju nr 10 - sekretariat tut. Urzędu.
Dokumenty, które należy dołączyć do wniosku:
- zaświadczenia o dochodach osób prowadzących wspólne gospodarstwo domowe,
- zaświadczenie o zarejestrowaniu w Powiatowym Urzędzie Pracy i ewentualnych świadczeniach pobieranych z tego tytułu,
- zaświadczenia z Ośrodka Pomocy Społecznej o otrzymanej/nieotrzymanej pomocy,
- dokumenty potwierdzające stan zdrowia - w przypadku choroby,
- dokumenty potwierdzające wysokość ponoszonych kosztów stałych,
- inne dokumenty świadczące o trudnej sytuacji,
- opis stanu gospodarstwa domowego,
- oświadczenie przedsiębiorcy o otrzymanej/nieotrzymanej pomocy publicznej w okresie kolejnych trzech lat poprzedzających złożenie wniosku.
W przypadku zaległości podatkowych, których zapłata została odroczona lub rozłożona na raty, odsetki za zwłokę są naliczane do dnia wniesienia podania o odroczenie lub rozłożenia na raty zapłaty zaległości podatkowej.
Organ podatkowy może również udzielać ww ulg w spłacie zobowiązań podatkowych na wniosek podatnika prowadzącego działalność gospodarczą jeżeli ulgi te:
- nie stanowią pomocy publicznej,
- stanowią pomoc "de minimis" - w zakresie i na zasadach określanych w bezpośrednio obowiązujących aktach prawa wspólnotowego dotyczacych pomocy w ramach zasady
"de minimis",
- stanowią pomoc publiczną, np.: udzielaną w celu naprawienia szkód wyrządzonych przez klęski żywiołowe lub inne nadzwyczajne zdarzenia (art. 67b § 1 pkt 3 ustawy Ordynacji podatkowej).
Termin załatwienia sprawy: do 1 miesiąca.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koninie za pośrednictwem Burmistrza Kłodawy, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Nie ma ustalonego formularza wniosku - forma wniosku dowolna. Formularz do pobrania stanowi proponowany wzór.
- odroczyć termin płatności podatku lub rozłożyć zapłatę podatku na raty,
- odroczyć lub rozłożyć na raty zapłatę zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę,
- umorzyć w całości lub w części zaległości podatkowe, odsetki za zwłokę.
Ulgi te udzielane są na wniosek podatnika w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym. Przedmiotowe wnioski należy złożyć w pokoju nr 10 - sekretariat tut. Urzędu.
Dokumenty, które należy dołączyć do wniosku:
- zaświadczenia o dochodach osób prowadzących wspólne gospodarstwo domowe,
- zaświadczenie o zarejestrowaniu w Powiatowym Urzędzie Pracy i ewentualnych świadczeniach pobieranych z tego tytułu,
- zaświadczenia z Ośrodka Pomocy Społecznej o otrzymanej/nieotrzymanej pomocy,
- dokumenty potwierdzające stan zdrowia - w przypadku choroby,
- dokumenty potwierdzające wysokość ponoszonych kosztów stałych,
- inne dokumenty świadczące o trudnej sytuacji,
- opis stanu gospodarstwa domowego,
- oświadczenie przedsiębiorcy o otrzymanej/nieotrzymanej pomocy publicznej w okresie kolejnych trzech lat poprzedzających złożenie wniosku.
W przypadku zaległości podatkowych, których zapłata została odroczona lub rozłożona na raty, odsetki za zwłokę są naliczane do dnia wniesienia podania o odroczenie lub rozłożenia na raty zapłaty zaległości podatkowej.
Organ podatkowy może również udzielać ww ulg w spłacie zobowiązań podatkowych na wniosek podatnika prowadzącego działalność gospodarczą jeżeli ulgi te:
- nie stanowią pomocy publicznej,
- stanowią pomoc "de minimis" - w zakresie i na zasadach określanych w bezpośrednio obowiązujących aktach prawa wspólnotowego dotyczacych pomocy w ramach zasady
"de minimis",
- stanowią pomoc publiczną, np.: udzielaną w celu naprawienia szkód wyrządzonych przez klęski żywiołowe lub inne nadzwyczajne zdarzenia (art. 67b § 1 pkt 3 ustawy Ordynacji podatkowej).
Termin załatwienia sprawy: do 1 miesiąca.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koninie za pośrednictwem Burmistrza Kłodawy, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Nie ma ustalonego formularza wniosku - forma wniosku dowolna. Formularz do pobrania stanowi proponowany wzór.
Załączniki (5) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Załączniki
Metadane
Źródło informacji: | Aleksandra Kupińska |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Aleksandra Kupińska |
Data wprowadzenia: | 2008-05-15 13:45:41 |
Opublikował: | Aleksandra Kupińska |
Data publikacji: | 2008-05-20 10:55:37 |
Ostatnia zmiana: | 2008-05-20 10:56:26 |
Ilość wyświetleń: | 6709 |