Informacja w sprawie udzielania Dotacji na usuwanie azbestu.
Burmistrz Kłodawy informuje, iż od dnia 2 LIPCA 2018 roku do 30 WRZEŚNIA 2018 roku przeprowadzony zostanie nabór wniosków o sfinansowanie usuwania wyrobów zawierających azbest.
Wnioski należy składać w sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy w Kłodawie
–I piętro, pokój nr 10.
Do korzystania ze środków finansowych przeznaczonych na realizację zadania uprawnione są: osoby fizyczne (w zakresie niezwiązanym z prowadzoną przez nie działalnością gospodarczą w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz.1829 ze zmianami ), gminy oraz jednostki organizacyjne gmin i powiatu, wspólnoty mieszkaniowe, użytkownicy rodzinnych ogródków działkowych zrzeszeni w stowarzyszeniach ogrodowych, osoby prawne.
Wnioskodawca winien być ujęty w rejestrze podmiotów posiadających azbest z terenu Gminy Kłodawa oraz w Wojewódzkiej Bazie Wyrobów i Odpadów Zawierających Azbest – WBDA, z zamieszczonej na stronie www.bazaazbestowa.gov.pl..
Wnioskodawcy muszą posiadać tytuł prawny do nieruchomości, na której zlokalizowany jest wyrób z azbestem. W przypadku złożenia wniosku przez posiadacza niebędącego właścicielem nieruchomości, posiadacz ten winien uzyskać zgodę właściciela. W przypadku, gdy nieruchomość stanowi współwłasność, wymagana jest zgoda wszystkich właścicieli.
W przypadku nieruchomości, których posiadanie przysługuje więcej niż jednej osobie konieczne jest podpisanie wniosku jak i spełnienie innych wymogów przewidzianych
w regulaminie przez wszystkie te osoby lub załączenie stosownego pełnomocnictwa.
Usługa usuwania azbestu dla rolników – jeżeli dotyczy usuwania/demontażu azbestu z budynku związanego z produkcją rolną – stanowi pomoc de minimis w rolnictwie – należy dodatkowo do wniosku dołączyć informacje zgodnie z Załącznikiem 4 i 5.
W przypadku, gdy rolnik własnym staraniem zdjął azbest z budynku związanego z produkcją rolną – usługa odebrania wyrobów azbestowych nie stanowi pomocy de minimis w rolnictwie.
Udzielenie pomocy de minimis nastąpi na podstawie pisemnej umowy zawartej między Powiatem Kolskim a Wnioskodawcą.
W zależności od charakteru wykonywanych robót, związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest, do wniosku o dofinansowanie wymagane jest dołączenie potwierdzenia zgłoszenia lub uzyskania pozwolenia na budowę od Starosty Kolskiego.
Jednocześnie informuje się, iż środki na pomoc w zakresie usuwania wyrobów zawierających azbest są ograniczone – decyduje kolejność wpływających wniosków.
Wzór wniosku należy pobrać w Urzędzie Miasta i Gminy w Kłodawie w Punkcie Obsługi Klienta lub w pokoju nr 23.
Osoba do kontaktu: Piotr Chojnacki tel. 63 27 30 622, wew. 120, pokój nr 23