Burmistrz Kłodawy przypomina, że zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r. Nr 8 poz. 31) obowiązkiem wykorzystujących wyroby jest coroczne składanie formularza "Informacja o wyrobach zawierających azbest".

Informację sporządza się w dwóch egzemplarzach. Jeden egzemplarz przedkłada się właściwemu organowi, drugi egzemplarz przechowuje się przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej informacji

Obowiązek dotyczy zarówno osób fizycznych, jak i osób prawnych.

Osoby fizyczne, które posiadają wyroby zawierające azbest na terenie gminy Kłodawa, zobowiązane są do złożenia wypełnionego i podpisanego formularza "Informacja o wyrobach zawierających azbest" do Burmistrza Kłodawy w następujący sposób: osobiście w Urzędzie Miasta i Gminy w Kłodawie, drogą elektroniczną poprzez stronę ePUAP lub listownie.

Osoby prawne, które posiadają wyroby zawierające azbest, składają formularz do Marszałka Województwa Wielkopolskiego.

Termin przekazania formularzy – do 31 stycznia każdego roku.