
Uzyskanie decyzji na zajęcie pasa drogowego
Podstawa prawna: art. 40 ust. 1, 4 i 6 ustawy z dnia 21.03.1985r. o drogach publicznych (Dz. U. Nr 204 poz. 2086 z 2004 r. oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. Nr 140, poz. 1481 z 2004 r.) i na podstawie uchwały Rady Miejskiej w Kłodawie Nr 128/04 z dn. 22 czerwca 2004 r. w sprawie opłat za zajęcie pasa drogowego na drogach gminnych na terenie gminy Kłodawa uchwały nr 183/05 Rady Miejskiej w Kłodawie z dnia 25 lutego 2005 r. zmieniającą uchwałę w sprawie uchwalenia opłat za zajęcie pasa ruchu drogowego na drogach gminnych na terenie gminy Kłodawa.
WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Wniosek o wydanie decyzji na zajęcie pasa drogowego złożony przez wnioskodawcę.
2. Plan sytuacyjny z zaznaczonym terenem planowego zajęcia pasa drogowego.
3. Projekt organizacji ruchu na czas robót prowadzonych w pasie drogowych (nie dotyczy reklam i obiektów handlowych).
4. Oświadczenie o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę obiektu umieszczonego w pasie drogowym lub o
zagrozeniu budowy lub przeprowadzonych robót właściwemu organowi administracji architektoniczno - budowlanej.
OPŁATY:
1. Za prowadzenie robót w pasie drogowym za zajęcie 1 m2:
· przy zajęciu jezdni do 20% szerokości 2,00 zł
· przy zajęciu jezdni powyżej 20% do 50% jej szerokości 3,00 zł
· przy zajęciu jezdni powyżej 50% do 100% szerokości 5,00zł
2. Za prowadzenie robót na poboczach, pasach zieleni, rowach, chodnikach, placach, zatokach postojowych i
autobusowych za zajęcie 1 m2 0,50 zł
3. Za 1 m2 rzutu poziomego obiektu handlowego lub usługowego:
· poza terenem zabudowanym 0,50 żł
· w terenie zabudowanym 0,60 zł
4. Za 1 m2 rzutu poziomego innych obiektów 0,30 zł
5. Za 1 m2 powierzchni reklamy 1,00 zl
6. Za zajęcie 1 m2 powierzchni jezdni:
· przy zajęciu jezdni do 20% szerokości 2,00 zł
· przy zajęciu jezdni powyżej 20% do 50% szerokości 3,00 zł
· przy zajęciu jezdni powyżej 50% do 100% szerokości 5,00 zł
7. Za zajęcie 1 m2 poboczy, pasów zieleni, rowu, chodników, placów,
zatok postojowych i autobusowych 0,50 zł
8. Za zajęcie 1 m2 powierzchni pasa drogowego drogi zajętej przez rzut poziomy umieszczonego urządzenia:
· sieci kanalizacji satelitarnej, wodociągowej i deszczowej 0,10 zł
· innych urządzeń liniowych 5,00 zł
· pozostała infrastruktura techniczna 10,00 zł
· na obiekcie inżynierskim np. Most, przepust, kładka itp. 15,00 zł
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:
Stanowisko ds. gospodarki komunalnej, pok. 21
TERMIN ODPOWIEDZI:
Do 30 dni.
JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Stanowisko ds. gospodarki komunalnej tel. (0-63) 27 30 622 w. 119
TRYB ODWOŁAWCZY:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koninie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od doręczenia decyzji stronie.
Opłata skarbowa:
· za odwołanie – 5,00 zł.
· za każdy załącznik – 0,50 zł.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Metadane
Źródło informacji: | Łukasz Prętkiewicz |
Data utworzenia: | 2003-11-21 16:19:58 |
Wprowadził do systemu: | Łukasz Prętkiewicz |
Data wprowadzenia: | 2007-12-25 16:19:59 |
Opublikował: | Łukasz Prętkiewicz |
Data publikacji: | 2007-12-25 16:22:10 |
Ostatnia zmiana: | 2008-04-11 11:38:03 |
Ilość wyświetleń: | 7994 |